נח "מילת קוד" לתוכנת הפעלה נוירו-תנכ"ית
מאת: אילן תחילת דבר … בית הכנסת, האחרונים מתקבצים לקריאת פרשת נח, בדרך לבית הכנסת ליוותה אותי מחשבה על הטרגדיה
סוד "המפה" שתיקנה את הרחם
מאת: אילן הסיפור של חנה (שמואל א', פרק א') יכול להוות מודל לשינוי תודעתי לנשים המבקשות להרות, המאמר מציע למבקשות
ואהבת לרעך כמוך אני יהוה: אסטרטגיה קוגניטיבית לניהול עצמי
מאת: אילן עריכה: AI הציווי "ואהבת לרעך כמוך אני יהוה" (ויקרא י"ט, י"ח) נתפס בדרך כלל כאידיאל מוסרי נשגב, אך
"חתימה טובה" תוכנת הפעלה נוירו-תנכ"ית
מאת: אילן תחילת דבר: החיפוש אחר החוזה ההדדי מוצאי יום הכיפורים. צלילי "גמר חתימה טובה" מהדהדים ברחובות, מעוררים בנו ציפייה
ראש השנה מהות מול נראות
בעידן המודרני, שבו התמונה שווה אלף מילים והסטטוס ברשתות החברתיות הופך לנכס, נדמה שגם מראש השנה נשמטה המהות, ונשארה בעיקר
עשרת הדיברות – אתגר נוירולוגי
עשרת הדיברות, שניתנו לעם ישראל בהר סיני, מהוות אבן יסוד במוסר האנושי, כבר אלפי שנים. אך האם חשבתם פעם מדוע
המצבה טריגר לשנאה
הפסוק מספר דברים, "ולא תקים לך מצבה אשר שנא יהוה אלוהיך", נשמע על פניו כמו איסור פשוט על בניית אנדרטאות.
בין תשוקה למוסר
ניתוח NLP של הקשר בין "אשת יפת תואר" לסיפור דינה על פניו, שני סיפורים מקראיים מרוחקים זה מזה – אחד
מצבה/ טריגר רגשי לשנאה
הפסוק "ולא תקים לך מצבה אשר שנא יהוה אלוהיך" נראה כאיסור פשוט, אך ניתוח שלו בגישת NLP חושף משמעות עמוקה
בעלות מוגבלת
עשר תעשר את כל תבואת זרעיך , השורש ע. ש. ר מוזכר בפרשת ראה שבע פעמים, כהנחיה לבעל קרקע (הון)
לוחות הברית
"בעת ההיא אמר יהוה אלי, פסל לך שני לוחות אבנים כראשונים, ועלה אלי ההרה, ועשית לך ארון עץ, ואכתוב על
אעברה נא
"ואתחנן אל יהוה.. אעברה נא ואראה את הארץ הטובה.. וצו את יהושוע וחזקהו ואמצהו כי הוא יעבור לפני העם" .
שמחת ט' באב
ערב יום חמישי, הטלפון מרעיד את מכנסי הריצה, חני מעבר לקו בקול רועד, בננו בבית חולים בוא מהר. נרעד, אני
תשוקה
"..ויקצוף משה על פיקודי החיל שרי האלפים ושרי המאות הבאים מצבא המלחמה ויאמר אליהם. החייתם כל נקבה..", דברי משה מעוררים
עצרת
"וביום השמיני, עצרת תהיה לכם , כל מלאכת עבודה לא תעשו". ממשקפת NLP21 ימים הם מספיק זמן לשנות התנהגות לא
גילוי עיניים
"ותרא האתון את מלאך יהוה עומד בדרך וחרבו שלופה בידו.. ותט האתון.. ותלך בשדה.. ויך בלעם את האתון…ויוסף להכותה…ויך את
התנשאות
המתנשא על אדם אחר, התנשאותו, במחשבת עליונות מתחילה, ברגש הגאווה ממשיכה, ובהתנהגות בוטה מסתיימת. "וייקהלו על משה ועל אהרון ויאמרו
אספסוף ( במדבר יא)
"והאספסוף אשר בקרבו, התאוו תאווה וישובו ויבכו גם בני ישראל" אספסוף הינה קבוצה קטנה המסיתה לאי יציבות שלטונית, באמצעות שליטה
זוגיות בסערה
"וידבר יהוה אל משה לאמור, דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם , איש איש, כי תשטה אשתו ומעלה בו מעל,
קדושה לא רצויה
"כי לי כל בכור, ביום הכותי כל בכור בארץ מצרים, הקדשתי לי כל בכור בישראל, מאדם עד בהמה לי יהיו
כוונה חיובית
"וכי תזבחו זבח תודה ליהוה לרצונכם תזבחו", התנהגות הודיה בן ישראלים, מתבטאת בהכרת הטוב דרך מתן מתנה, וכד'. מקבל ההודיה
זכות השיבה
זכות השיבה לקרקע ולמשפחה בשנת היובל, מבטאת ממשקפי NLP , כוונה חיובית כלכלית במדינה הישראלית. "ושבתם איש אל אחוזתו ואיש
קירבה
קרבה תשוקתנו לקרבת אלוהים, רמוזה בתפילה "ועיֵננוּ ִתּיֶראָנה ַמ ְלכוּ ְת˃" קרבה ראייתית ממש. מאידך הקביעה "לא יראני האדם וחי"
אמת
פרשת תזריע מצורע עוסקת בטומאה במשמעות הרחקה. ההרחקה בתורה אחידה, לא שונה הרחקת מצורע עשיר מהרחקת מצורע עני, לא שונה
אתה בחרתנו מכל העמים
התנ"ך הוא הספר המשפחתי שלנו. לימוד התנ"ך דרך משקפי ה NLP , מחבר את מערכות העצבים (נוירולוגיה) שלנו, עם מערכות
חנוכת המשכן
"ויהי ביום השמיני", המשכן הוקם, הכוהנים הוכשרו, בני ישראל מתכנסים בצפייה שייראה עליהם כבוד יהוה. איך נראה כבוד, והרי כבוד
כרת
"כרת", מוות בקיצור ימים ושנים בידי שמים. בגירושין קים "גט כריתות", כריתות במובן ניתוק, גט מנתק קשר בן איש לאישה
